gms | German Medical Science

GMS Journal for Medical Education

Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA)

ISSN 2366-5017

From individual methods to a programmatic approach to assessment, assessment in an educational setting

Lecture 11. Grazer Konferenz 03.-05. Mai 2007, Salzburg

Suche in Medline nach

  • corresponding author Lambert Schuwirth - Maastricht University, Faculty of Medicine, Department of Educational Development and Research, Maastricht, Netherland

GMS Z Med Ausbild 2007;24(3):Doc135

Die elektronische Version dieses Artikels ist vollständig und ist verfügbar unter: http://www.egms.de/de/journals/zma/2007-24/zma000429.shtml

Eingereicht: 31. Mai 2007
Veröffentlicht: 15. August 2007

© 2007 Schuwirth.
Dieser Artikel ist ein Open Access-Artikel und steht unter den Creative Commons Lizenzbedingungen (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/deed.de). Er darf vervielfältigt, verbreitet und öffentlich zugänglich gemacht werden, vorausgesetzt dass Autor und Quelle genannt werden.


Gliederung

Lecture

For long developments in assessment have been dominated by the search for the optimal instrument to test medical competence. As such the main purpose of tests has been to distinguish the competent from the non-competent students. In educational settings, however, a more important goal may be to diagnose how a particular student can become more competent. For this a programme of assessment is more suitable than a single instrument. In this presentation the case for such a programmatic approach will be made.