gms | German Medical Science

Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA)

15.09. - 17.09.2022, Halle (Saale)

Vorträge
V-20 Digitalisierung in der Lehre 5

Meeting Abstract (V-20-01)

Learning strategies as predictor for anatomy test performance of undergraduate medical students

Odontides L, Scheiter K, Shiozawa T, Fischer MR, Kugelmann D, Berndt M
[Volltext]
Meeting Abstract (V-20-02)

Use of a serious game to teach infectious disease management in medical school: effectiveness and transfer to a clinical examination

Aster A, Scheithauer S, Middeke AC, Zegota S, Clauberg S, Artelt T, Schuelper N, Raupach T
[Volltext]
Meeting Abstract (V-20-03)

Formatives Assessment mittels Online-Open-Book-Prüfung im Studium der Humanmedizin

Homberg A, Linder U, Ponelies N, Weis M, Weis CA, Schüttpelz-Brauns K
[Volltext]
Meeting Abstract (V-20-04)

Online Assessment-Tool zur Förderung von Reflexion und Feedback im Praktischen Jahr

Reingen M, Strumpf A, Neudert M, Hänsel M
[Volltext]
Meeting Abstract (V-20-05)

Einführung Tablet-basierter Multiple Choice-Klausuren aus Sicht der Prüflinge

Karsten GR, Ebermann I, Reim C, Cascorbi I
[Volltext]
Meeting Abstract (V-20-06)

Concept maps for teaching clinical reasoning – similarities and differences between concept maps created by individuals and groups

Mayer A, Huesmann L, Kononowicz A, Sudacka M, Hege I
[Volltext]
Meeting Abstract (V-20-07)

Digitalisierung als Beitrag zur Demokratisierung des Wissens – Open Educational Resources (OER)

Gumz F, Nordmann C, Selter F, Mertz M, Hiebl B, Gruber C
[Volltext]