gms | German Medical Science

GMS Journal for Medical Education

Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA)

ISSN 2366-5017

HannibaL auch in der Vorklinik.

Kurzfassung Poster Humanmedizin

Search Medline for

GMS Z Med Ausbild 2005;22(4):Doc85

The electronic version of this article is the complete one and can be found online at: http://www.egms.de/en/journals/zma/2005-22/zma000085.shtml

Received: July 15, 2005
Published: November 18, 2005

© 2005 Fischer.
This is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/deed.en). You are free: to Share – to copy, distribute and transmit the work, provided the original author and source are credited.


Outline

Poster

Die Erweiterung des bisherigen modularen Curriculums aus dem klinischen Abschnitt in den vorklinischen Studienabschnitt eröffnet neue Möglichkeiten eine Wiederholung wichtiger Lehrinhalte mit der Minimierung von unnötigen Redundanzen zu verbinden. Am Beispiel der Lehrinhalte der Medizinischen Psychologie und ihrer Bedeutung für das Medizinstudium werden Chancen und Schwierigkeiten dieses Ansatzes illustriert.