gms | German Medical Science

57. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Neurochirurgie e. V. (DGNC)
Joint Meeting mit der Japanischen Gesellschaft für Neurochirurgie

Deutsche Gesellschaft für Neurochirurgie (DGNC) e. V.

11. bis 14.05.2006, Essen

Re-operation rate after instrumented posterior lumbar interbody fusion. A report on 1680 cases

Reoperationsrate nach instrumentierter posterolumbaler intersomatischer Fusion. Ein Report über 1680 Fälle

Meeting Abstract

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  • corresponding author R. Greiner-Perth - Klinik für Wirbelsäulenchirurgie, orthopädische Chirurgie und Neurotraumatologie, SRH Waldklinikum, Gera
  • Y. Allam - Klinik für Wirbelsäulenchirurgie, orthopädische Chirurgie und Neurotraumatologie, SRH Waldklinikum, Gera
  • J. Franke - Klinik für Orthopädie, Otto-von-Guericke Universität, Magdeburg

Deutsche Gesellschaft für Neurochirurgie. Japanische Gesellschaft für Neurochirurgie. 57. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Neurochirurgie e.V. (DGNC), Joint Meeting mit der Japanischen Gesellschaft für Neurochirurgie. Essen, 11.-14.05.2006. Düsseldorf, Köln: German Medical Science; 2006. DocSA.07.03

Die elektronische Version dieses Artikels ist vollständig und ist verfügbar unter: http://www.egms.de/de/meetings/dgnc2006/06dgnc124.shtml

Veröffentlicht: 8. Mai 2006

© 2006 Greiner-Perth et al.
Dieser Artikel ist ein Open Access-Artikel und steht unter den Creative Commons Lizenzbedingungen (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/deed.de). Er darf vervielfältigt, verbreitet und öffentlich zugänglich gemacht werden, vorausgesetzt dass Autor und Quelle genannt werden.


Gliederung

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Objective: The use of different techniques demonstrates that there is currently no ideal procedure for lumbar fusion. The instrumented posterior lumbar interbody fusion (PLIF) shows a comparable success rate to the so called 360° fusion techniques (combined dorso-ventral spondylodesis) without the need of an anterior approach.

To answer the following questions: Re-operation rate after PLIF? And is there any influence of the length of fusion on the re-operation rate?

Methods: We reviewed 1680 patients, who underwent a PLIF at our institution between 1/1995 and 12/2000. 3053 levels were fused. The re-operation rate was analysed. The mean follow-up was 5 years.

Results: There were 221 (13.2%) re-operations in 206 patients (12.2%). Out of 1680 PLIF, 312 were multisegmental (>2 segments). Within this group 45 (14.4%) revisions were done. We found that the most important difference between the multisegmental PLIFs and the mono- or bisegmental PLIFs, is the rate of adjacent segment decompensation (5.1% compared to 2.3%) and this was statistically significant. The re-operation rate between those two groups was only slightly different with 12.9% for mono- or bisegmental and 14.4% for multisegmental PLIFs.

Conclusions: The fusion length does not show a significant difference on the re-operation rate as such. Nevertheless we registered a significant higher incidence for decompensation of adjacent segments after multisegmental PLIFs.