gms | German Medical Science

14. Grazer Konferenz – Qualität der Lehre: New Horizons in Teaching and Learning

22. - 24.04.2010, Wien, Österreich

Karriere durch Lehre? - Universities in the US: Excellence defined by learning outcomes

Lecture/Vortrag

Suche in Medline nach

  • corresponding author presenting/speaker William Fulton - Webster University Vienna, Vienna, Austria

14. Grazer Konferenz – Qualität der Lehre: New Horizons in Teaching and Learning. Wien, Österreich, 22.-24.04.2010. Düsseldorf: German Medical Science GMS Publishing House; 2010. Doc10grako14

doi: 10.3205/10grako14, urn:nbn:de:0183-10grako147

Veröffentlicht: 18. November 2010

© 2010 Fulton.
Dieser Artikel ist ein Open Access-Artikel und steht unter den Creative Commons Lizenzbedingungen (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/deed.de). Er darf vervielfältigt, verbreitet und öffentlich zugänglich gemacht werden, vorausgesetzt dass Autor und Quelle genannt werden.


Gliederung

Lecture/Vortrag

The primary goal of a university education is student learning. In the U.S., universities are divided into teaching institutions and research institutions according to their primary focus. Many relatively unknown teaching institutions achieve consistently better learning outcomes than well-known top research universities. There is therefore in the U.S. a movement to define the excellence of an institution in terms of the learning outcomes it achieves rather than the research it produces. We will explore this development and the focus it puts on teaching as a career.