gms | German Medical Science

Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA)

26.09. - 28.09.2013, Graz, Österreich

The Progress Test of Medicine in the Netherlands – a summative test with formative characteristics

Symposium

Suche in Medline nach

Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA). Graz, 26.-28.09.2013. Düsseldorf: German Medical Science GMS Publishing House; 2013. DocS01_05

doi: 10.3205/13gma297, urn:nbn:de:0183-13gma2975

Veröffentlicht: 20. August 2013

© 2013 Tio.
Dieser Artikel ist ein Open Access-Artikel und steht unter den Creative Commons Lizenzbedingungen (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/deed.de). Er darf vervielfältigt, verbreitet und öffentlich zugänglich gemacht werden, vorausgesetzt dass Autor und Quelle genannt werden.


Gliederung

Text

Progress testing in the Netherlands has a long history. It started at first in one medical school with a problem based learning curriculum from the beginning. Later other schools with and without PBL curricula jointed. At present approximately 10,000 students sit a test every three months. The progress test is not a single test. It consists of a series of tests which in the end are summative. The unique aspect of how to build a joint test with 5 different schools and what is needed to apply and analyze it and how students can profit from it will be presented.