gms | German Medical Science

14. Workshop der gmds-Arbeitsgruppe "Computerunterstützte Lehr- und Lernsysteme in der Medizin (CBT)" und des GMA-Ausschusses "Neue Medien"

Institut für Didaktik & Bildungsforschung im Gesundheitswesen (IDBG),
Private Universität Witten/Herdecke

16.04. - 17.04.2010, Witten

Basic principles of teaching and learning

Meeting Abstract

Suche in Medline nach

  • corresponding author Martin Valcke - Ghent University, Department of Educational Studies, Gent, Belgium Externer Link

Deutsche Gesellschaft für Medizinische Informatik, Biometrie und Epidemiologie. Gesellschaft für Medizinische Ausbildung. 14. Workshop der gmds-Arbeitsgruppe "Computerunterstützte Lehr- und Lernsysteme in der Medizin (CBT)" und des GMA-Ausschusses "Neue Medien". Witten, 16.-17.04.2010. Düsseldorf: German Medical Science GMS Publishing House; 2010. Doc10cbt01

doi: 10.3205/10cbt01, urn:nbn:de:0183-10cbt018

Veröffentlicht: 13. April 2010

© 2010 Valcke.
Dieser Artikel ist ein Open Access-Artikel und steht unter den Creative Commons Lizenzbedingungen (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/deed.de). Er darf vervielfältigt, verbreitet und öffentlich zugänglich gemacht werden, vorausgesetzt dass Autor und Quelle genannt werden.


Gliederung

Text

The design and implementation of instructional interventions require a number of decisions in relation actors, processes and variables at the micro-, meso- and macrolevel. In this workshop, we will explore a model that will work as a guiding frame of reference to understand the specific contribution of certain instructional theories for the design and implementation of instructional interventions. A series of theories will be reviewed from a behaviorist, cognitivist and constructivist origin. The specific theories will be dissected to extract design guidelines and we will explore how these apply to e.g., medical or health related educational interventions.