Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA)
14.09. - 17.09.2016, Bern, Schweiz
Preface
Dear colleagues,
As Chairman of the Scientific Advisory Board, I am pleased to be able to present you with the contributions for the GMA annual conference 2016 in Bern.
First, I would like to thank the Conference Presidents, Sissel Guttormsen and Christian Schirlo, who bestowed this task on me.
Furthermore, I would like to thank all of the authors for their exciting contributions.
My further thanks go to the members of the Scientific Advisory Board for their invaluable support, specifically Christoph Berendonk, Raphael Bonvin, Beate Brem, Robert (Tino) Greif, Sylvia Kaap-Fröhlich, Mathieu Nendaz and Eva-Maria Panfil, and to all of the reviewers (see names on the following page) for their important work.
I wish to express my particular gratitude to Clémence Delmas, who provided me with outstanding support in carrying out the various tasks.
Together, some great innovation has been accomplished!
On behalf of the Scientific Advisory Board, I hope you enjoy this fascinating reading!
Sören Huwendiek
Chairman of the Scientific Advisory Board of the GMA Annual Conference 2016 (https://gma2016.de/)
Scientific Program
- 13.09.2016 – Symposium
- 14.09.2016 – Pre-Conference/Symposium
-
15.09.2016
- Keynote 1
- Auswahlverfahren/Akkreditierung (Vorträge)
- Curriculumsentwicklung 1 (Vorträge)
- Evaluation/Akkreditierung (Vorträge)
- Interprofessionelle Lehre 1 (Vorträge)
- Kommunikation/SP (Vorträge)
- Organisations- und Personalentwicklung 1 (Vorträge)
- Wissenschaft (Vorträge)
- Wissenschaftliche Ausbildung (Vorträge)
- Curriculumsentwicklung 1 (Poster)
- Kommunikation (Poster)
- Lehrveranstaltungsentwicklung/Auswahlverfahren (Poster)
- Organisations- und Personalentwicklung (Poster)
- Workshops
- Ausschüsse
-
16.09.2016
- Keynote 2
- Keynote 3
- Ausbildung im Spital (Vorträge)
- Auswahlverfahren/Prädiktoren (Vorträge)
- Curriculumsentwicklung 2 (Vorträge)
- E-Learning (Vorträge)
- Feedback (Vorträge)
- Formatives Assessment (Vorträge)
- Interprofessionelle Lehre/E-Learning (Vorträge)
- Kommunikation 1 (Vorträge)
- Kommunikation 2 (Vorträge)
- Lernforschung (Vorträge)
- Lernforschung/Didaktik (Vorträge)
- Lernziele (Vorträge)
- NKLM-BW 1 (Vorträge)
- NKLM-BW 2 (Vorträge)
- OSCE 1 (Vorträge)
- OSCE 2 (Vorträge)
- Praktische Fertigkeiten 1 (Vorträge)
- Praktisches Jahr (Vorträge)
- Professionalism (Vorträge)
- Prüfungen/Psychometrie (Vorträge)
- Prüfungen: Schweizer Perspektiven (Vorträge)
- Förderprogramme/Interprofessionelle Lehre (Poster)
- Curriculumsentwicklung 2 (Poster)
- E-Learning (Poster)
- Interprofessionelle Lehre (Poster)
- Lehrveranstaltungsentwicklung (Poster)
- Lernforschung/Didaktik 1 (Poster)
- Lernforschung/Didaktik 2 (Poster)
- Peer teaching/Kommunikation (Poster)
- PJ/Weiterbildung (Poster)
- Prüfungen (Poster)
- Abgefahrenes/Fringe
- Demo 1
- Demo 2
- Workshops
- Ausschüsse
-
17.09.2016
- Keynote 4
- Didaktik/Internationale Perspektive (Vorträge)
- Gender und Gesundheit (Vorträge)
- Interprofessionelle Lehre 2 (Vorträge)
- Interprofessionelle Lehre/Notfall (Vorträge)
- Kommunikation/SP 2 (Vorträge)
- Kompetenz in der Lehre (Vorträge)
- Kompetenzbasierte Lehre (Vorträge)
- Praktische Fertigkeiten 2 (Vorträge)
- Veranstaltungsentwicklung 1 (Vorträge)
- Veranstaltungsentwicklung 2 (Vorträge)
- Gender und Gesundheit (Poster)
- Praktische Fertigkeiten (Poster)
- Workshops
- Ausschüsse