gms | German Medical Science

14. Grazer Konferenz – Qualität der Lehre: New Horizons in Teaching and Learning

22. - 24.04.2010, Wien, Österreich

Delivering the hidden curriculum

Lecture/Vortrag

Suche in Medline nach

14. Grazer Konferenz – Qualität der Lehre: New Horizons in Teaching and Learning. Wien, Österreich, 22.-24.04.2010. Düsseldorf: German Medical Science GMS Publishing House; 2010. Doc10grako13

DOI: 10.3205/10grako13, URN: urn:nbn:de:0183-10grako131

Veröffentlicht: 18. November 2010

© 2010 Taylor.
Dieser Artikel ist ein Open Access-Artikel und steht unter den Creative Commons Lizenzbedingungen (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/deed.de). Er darf vervielfältigt, verbreitet und öffentlich zugänglich gemacht werden, vorausgesetzt dass Autor und Quelle genannt werden.


Gliederung

Lecture/Vortrag

There are many ways of describing a medical curriculum, and most commonly this is in terms of the formal syllabus, which will cover knowledge and skills. These are essential, of course, but a medical programme is also about helping people to develop into medical practitioners. In this lecture we will look at several methods for ensuring that the hidden curriculum is delivered, and perhaps most importantly the ways that we can ensure that the actual hidden curriculum is the one we would like it to be!