gms | German Medical Science

Symposium E-Learning: Aktueller Stand und Chancen in der Allgemeinmedizin

Johann Wolfgang Goethe-Universität, Frankfurt am Main

08.07. bis 09.07.2005, Frankfurt am Main

Experiences form the UK: the use of the Internet as an important learning resource


Suche in Medline nach

Symposium E-Learning: Aktueller Stand und Chancen in der Allgemeinmedizin. Frankfurt, 08.-09.07.2005. Düsseldorf, Köln: German Medical Science; 2005. Doc05elearn09

Die elektronische Version dieses Artikels ist vollständig und ist verfügbar unter:

Veröffentlicht: 30. Juni 2005

© 2005 Sandars.
Dieser Artikel ist ein Open Access-Artikel und steht unter den Creative Commons Lizenzbedingungen ( Er darf vervielfältigt, verbreitet und öffentlich zugänglich gemacht werden, vorausgesetzt dass Autor und Quelle genannt werden.




The Internet offers a vast source of information that is an important learning resource. The Web Quest method provides a structured and inquiry -based approach to learning. This method increases learner satisfaction, enhances knowledge retention and develops importnat transferable internet appraisal skills. The key stages in developing a Web Quest are: A short paragraph provides background information and context for the activity. The learning objectives can also be stated in this section.


The activities required by the learner should be clearly described. For example, this may include a series of questions, a summary to be created or a problem to be solved.


Key Internet resources should be given, including the title and the URL and hyperlink


This summarises what the learner is expected to have accomplished or learned by completing the activity. Often there will be a question to stimulate further thought.