gms | German Medical Science

Symposium E-Learning: Aktueller Stand und Chancen in der Allgemeinmedizin

Johann Wolfgang Goethe-Universität, Frankfurt am Main

08.07. bis 09.07.2005, Frankfurt am Main

Experiences form the UK: the use of the Internet as an important learning resource

Vortrag

Suche in Medline nach

Symposium E-Learning: Aktueller Stand und Chancen in der Allgemeinmedizin. Frankfurt, 08.-09.07.2005. Düsseldorf, Köln: German Medical Science; 2005. Doc05elearn09

Die elektronische Version dieses Artikels ist vollständig und ist verfügbar unter: http://www.egms.de/de/meetings/elearn2005/05elearn09.shtml

Veröffentlicht: 30. Juni 2005

© 2005 Sandars.
Dieser Artikel ist ein Open Access-Artikel und steht unter den Creative Commons Lizenzbedingungen (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/deed.de). Er darf vervielf&aauml;ltigt, verbreitet und &oauml;ffentlich zug&aauml;nglich gemacht werden, vorausgesetzt dass Autor und Quelle genannt werden.


Gliederung

Text

Introduction:

The Internet offers a vast source of information that is an important learning resource. The Web Quest method provides a structured and inquiry -based approach to learning. This method increases learner satisfaction, enhances knowledge retention and develops importnat transferable internet appraisal skills. The key stages in developing a Web Quest are: A short paragraph provides background information and context for the activity. The learning objectives can also be stated in this section.

Task:

The activities required by the learner should be clearly described. For example, this may include a series of questions, a summary to be created or a problem to be solved.

Resources:

Key Internet resources should be given, including the title and the URL and hyperlink

Conclusion:

This summarises what the learner is expected to have accomplished or learned by completing the activity. Often there will be a question to stimulate further thought.