gms | German Medical Science

77. Jahresversammlung der Deutschen Gesellschaft für Hals-Nasen-Ohren-Heilkunde, Kopf- und Hals-Chirurgie e. V.

Deutsche Gesellschaft für Hals-Nasen-Ohren-Heilkunde, Kopf- und Hals-Chirurgie e. V.

24.05. - 28.05.2006, Mannheim

Bandage – the potential factor of wound healing failure after neck oncological surgery

Meeting Abstract

Suche in Medline nach

  • corresponding author Jan Mejzlik - ENT dpt. Pardubice, Pardubice, Czech Rep.
  • Arnost Pellant - Institut of Health Studies University of Pardubice, Pardubice, Czech Republic

Deutsche Gesellschaft für Hals-Nasen-Ohren-Heilkunde, Kopf- und Hals-Chirurgie. 77. Jahresversammlung der Deutschen Gesellschaft für Hals-Nasen-Ohren-Heilkunde, Kopf- und Hals-Chirurgie e.V.. Mannheim, 24.-28.05.2006. Düsseldorf, Köln: German Medical Science; 2006. Doc06hnod126

Die elektronische Version dieses Artikels ist vollständig und ist verfügbar unter: http://www.egms.de/de/meetings/hnod2006/06hnod126.shtml

Veröffentlicht: 24. April 2006

© 2006 Mejzlik et al.
Dieser Artikel ist ein Open Access-Artikel und steht unter den Creative Commons Lizenzbedingungen (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/deed.de). Er darf vervielfältigt, verbreitet und öffentlich zugänglich gemacht werden, vorausgesetzt dass Autor und Quelle genannt werden.


Gliederung

Text

Introduction: Sterile bandage is regarded as a part of standard procedure in surgical wound treatment. Mild tissue hypoperfusion is induced once a summative pressure of bandage and extra vascular fluids and the vacuum drainage exceeds 12 millimeters of mercury.

More serious syndrome of interfascial hypertension accompanied by capillary collapse is imminent when the pressure approaches 25 millimeters of mercury.

Methods: The authors refer to favourable influence of suitable bandage with the mild compression and the interfascial pressure monitoring to the wound healing.

Results: Contemplated contribution of interfascial pressure measurement is seen in decrease number of wound healing failures in extensive neck surgery.

Acknowledgement: Supported by grant IGA MZ CR No.: NR 8387.