12. Grazer Konferenz – Qualität der Lehre: Skills and Attitudes
18.09. - 20.09.2008 in Graz, Österreich
Abstracts
Welcome/Begrüßung
(08grako01)
[Volltext]
Skills and Attitudes - An overview of the 12th Graz Conference on medical education
März R[Volltext]
Lecture/Vortrag
(08grako02)
[Volltext]
Training in research methodologies as part of medical education - an evidence-based approach to drawing up recommendations
van Schravendijk C[Volltext]
Lecture/Vortrag
(08grako03)
[Volltext]
TEMPUS Projects for Medical Faculties - how do they work and what do they accomplish?
De Lepeleer G, Govaert A[Volltext]
Workshop/Arbeitstreffen
(08grako04)
[Volltext]
Planning, successfully applying for, and running a EU TEMPUS project: The Bosnia and Herzegovina medical education stakeholders and their role in quality assurance procedures (JEP-41055-2006)
Cavaljuga S, De Lepeleer G, Govaert A[Volltext]
Lecture/Vortrag
(08grako06)
[Volltext]
Doctor-patient-communication - new concepts of teaching and learning
Kiessling C[Volltext]
Workshop/Arbeitstreffen
(08grako07)
[Volltext]
Communicative and social competence - from theory to praxis
Kiessling C, Roch K, Trubrich A, Frischenschlager O[Volltext]
Workshop/Arbeitstreffen
(08grako11)
[Volltext]
Gender and Medicine: What are appropriate ways to place these concepts in the Medical Curriculum?
Muhr C[Volltext]
Workshop/Arbeitstreffen
(08grako12)
[Volltext]
Teaching clinical medicine in the 21st century - Introducing leadership
Golaszewski ST, Kieslinger K[Volltext]
Round Table/Runder Tisch
(08grako13)
[Volltext]
Bioethics in the medical curriculum? Can we create room for reflection? An interdisciplinary approach
Werner-Felmayer G, Tritthart H, Rinofner-Kreidl S[Volltext]
Round Table/Runder Tisch
(08grako14)
[Volltext]
Including ethical issues in medical education at the Medical University of Innsbruck - Current status and an interdisciplinary endeavour
Werner-Felmayer G[Volltext]
Round Table/Runder Tisch
(08grako15)
[Volltext]
Teaching Ethics at the Medical University Graz 2005-2008: A Critical Retrospect
Rinofner-Kreisl S[Volltext]
Round Table/Runder Tisch
(08grako16)
[Volltext]
Teaching Bioethics in Croatian Medical Schools
Huic M, Marusic A[Volltext]
Round Table/Runder Tisch
(08grako17)
[Volltext]
Die Implementierung des Ethik-Unterrichts im Rahmen der neuen Studienordnung "Medizin Curriculum Wien" an der Medizinischen Universität Wien
Peintinger M[Volltext]
Lecture/Vortrag
(08grako18)
[Volltext]
Faktoren des Studienerfolgs im Medizinstudium der Medizinischen Universität Wien mit besonderer Berücksichtung geschlechtspezifischer Unterschiede
Mitterauer L, Frischenschlager O, Haidinger G[Volltext]
Poster
(08grako19)
[Volltext]
Ethikunterricht an der Medizinischen Fakultät von der Universität Szeged
Kapocsi E[Volltext]
Poster
(08grako20)
[Volltext]
Ways of improvement of practical skills study in medical university
Kovalchuk LY, Lisnychuk NY, Sakharova IY, Oleshchuk OM[Volltext]
Poster
(08grako21)
[Volltext]
Case Reports - Ein neues Seminarkonzept zur Förderung des wissenschaftlichen Nachwuchses
Leithner A, Radl R, Glehr M, Windhager R[Volltext]
Poster
(08grako22)
[Volltext]
Process of Sarajevo Medical Faculty Curriculum Reform
Mehic B, Rasic S, Aganovic D, Hadzovic-Dzuvo A, Rakanovic-Todic M, Vojnikovic B[Volltext]
Poster
(08grako23)
[Volltext]
The education and training in occupational health in south east europe countries and in europe union
Pranjic N[Volltext]
Poster
(08grako24)
[Volltext]
Prüft die Prüfer! Zum Effekt von selbstverfassten MC-Fragen-Verbesserungen auf Beantwortbarkeit und Trennschärfe in einem MC-Fragen-Bewertungssystem für HabilitationswerberINNen
Prodinger WM, Rabl W, Kraft HG, Brenner E[Volltext]
Poster
(08grako25)
[Volltext]
Doctor-Patient-communication in the curricula of medical universities in Austria, Germany and in Switzerland
Roch K, Trubrich A, Haidinger G, Frischenschlager O, Kiessling C[Volltext]
Poster
(08grako27)
[Volltext]
Information Search and Collaborative Working - Practical computer training for medical students
Wyskovsky W, Plass H, Wiener H, Sigmund T, Link T, März R[Volltext]