gms | German Medical Science

21. Jahrestagung der Retinologischen Gesellschaft gemeinsam mit dem
8. Symposium der International Society of Ocular Trauma

Deutsche Gesellschaft für Retinologie
International Society of Ocular Trauma

19.06. - 22.06.2008, Würzburg

Save the iris

Meeting Abstract

  • Cesare Forlini - Ravenna/Italy
  • M. Forlini - Ravenna/Italy
  • A. Bratu - Bucarest/Romania
  • A. Aversano - Ravenna/Italy
  • P. Rossini - Ravenna/Italy

Retinologische Gesellschaft. International Society of Ocular Trauma. 21. Jahrestagung der Retinologischen Gesellschaft gemeinsam mit dem 8. Symposium der International Society of Ocular Trauma. Würzburg, 19.-22.06.2008. Düsseldorf: German Medical Science GMS Publishing House; 2008. DocISOTRG2008V085

Die elektronische Version dieses Artikels ist vollständig und ist verfügbar unter: http://www.egms.de/de/meetings/rg2008/08rg086.shtml

Veröffentlicht: 18. Juni 2008

© 2008 Forlini et al.
Dieser Artikel ist ein Open Access-Artikel und steht unter den Creative Commons Lizenzbedingungen (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/deed.de). Er darf vervielfältigt, verbreitet und öffentlich zugänglich gemacht werden, vorausgesetzt dass Autor und Quelle genannt werden.


Gliederung

Text

Purpose: Aim of this presentation is to show the options in case of iris damage and pupillary reconstruction in post-traumatic cases.

Methods: We present a case series in which an iris and pupillary injuries are treated with prolene 10-0 surgery to restore the iris diaphragm and the pupil hole.

Those techniques are performed “open sky” or“closed eye” (in this case, often using a 25 gauge anterior infusion and a triamcinolone-assited 25 gauge vitrectomy).

Results: In all case we optained good hestetic and functional (as reduction of haloes and dazzling with pupill restore). No cases of suture lysis, iritis or pigmentary dispersion during the follow-up.

Conclusions: The iris surgery is an excellent solution in cases of functional problems: it can reduce discomfort (haloes and drizzling) also in patients with poor visual function. The hestetic recovery is also important for these patients that are often young. The 25 gauge anterior infusion and the use of triamcinolone are indicated in these cases.