gms | German Medical Science

21. Jahrestagung der Retinologischen Gesellschaft gemeinsam mit dem
8. Symposium der International Society of Ocular Trauma

Deutsche Gesellschaft für Retinologie
International Society of Ocular Trauma

19.06. - 22.06.2008, Würzburg

Repairing Traumatic Inferior Canalicular Lacerations Using a Monocanalicular Stent System.

Meeting Abstract

Suche in Medline nach

  • Shiloh Simons - Stevens Point/USA

Retinologische Gesellschaft. International Society of Ocular Trauma. 21. Jahrestagung der Retinologischen Gesellschaft gemeinsam mit dem 8. Symposium der International Society of Ocular Trauma. Würzburg, 19.-22.06.2008. Düsseldorf: German Medical Science GMS Publishing House; 2008. DocISOTRG2008V053

Die elektronische Version dieses Artikels ist vollständig und ist verfügbar unter: http://www.egms.de/de/meetings/rg2008/08rg055.shtml

Veröffentlicht: 18. Juni 2008

© 2008 Simons.
Dieser Artikel ist ein Open Access-Artikel und steht unter den Creative Commons Lizenzbedingungen (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/deed.de). Er darf vervielfältigt, verbreitet und öffentlich zugänglich gemacht werden, vorausgesetzt dass Autor und Quelle genannt werden.


Gliederung

Text

Background: Periorbital trauma is often the cause canalicular lacerations and these are especially common through the inferior canaliculus in dog bite injuries and altercations. Even minor appearing external injuries must be thoroughly examined and often reveal complete transection of the inferior canaliculus. Re-anastomosing the canaliculus historically has been often considered tedious and poor results can lead to chronic epiphora, cosmetic alterations and the need for future procedures.

Method: Case Series reporting the primary repair of inferior canalicular lacerations using the Monoka Monocanalicuar Stent system.

Results: All three patients, ages 3, 7, and 17 (two dog bite injuries and one altercation injury), in this series had complete repair and proven re-anastomosis of the inferior canaliculus at the time of the initial surgery with minimal surgical time or difficulty, and at one month follow-up with good cosmetic results and no immediate or long term complications.

Conclusion: Inferior canalicular lacerations can be readily and completely repaired at the time of initial surgical repair using a monocanalicular stent system.