gms | German Medical Science

54. Jahrestagung der Norddeutschen Orthopädenvereinigung e. V.

Norddeutsche Orthopädenvereinigung

16.06. bis 18.06.2005, Hamburg

MIS unicondylar knee arthroplasty - surgical approach and early results

Meeting Abstract

Suche in Medline nach

  • corresponding author K. Buckup - Klinikum Dortmund gGmbH, Orthopädie, Dortmund
  • L. Linke - Dortmund

Norddeutsche Orthopädenvereinigung. 54. Jahrestagung der Norddeutschen Orthopädenvereinigung e.V.. Hamburg, 16.-18.06.2005. Düsseldorf, Köln: German Medical Science; 2005. Doc05novK2.05

Die elektronische Version dieses Artikels ist vollständig und ist verfügbar unter: http://www.egms.de/de/meetings/nov2005/05nov005.shtml

Veröffentlicht: 13. Juni 2005

© 2005 Buckup et al.
Dieser Artikel ist ein Open Access-Artikel und steht unter den Creative Commons Lizenzbedingungen (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/deed.de). Er darf vervielfältigt, verbreitet und öffentlich zugänglich gemacht werden, vorausgesetzt dass Autor und Quelle genannt werden.


Gliederung

Text

The principles of unicondylar arthroplasty of the knee are different from those for total knee arthroplasty, allowing replacement of only the affected joint compartment with less bone loss.

Minimally invasive surgery allows far less soft tissue dissecton with the potential for less morbidity.

The key question is: will the changes associated with the minimally invasive surgery procedure improve the clinical results of the standard unicondylar arthroplasty of the knee or will changes make the procedure too difficult and lead to an increasing failure rate? We describe 1 year postoperative functional outcome in 28 cases after unicompartmental knee arthroplasty with the Accuris knee prothesis wth a minimally invasive approach. The average of motion increased from 113˚-123˚. The Hospital for Special Surgery Score improved from 55,5 - 87,4. With proper patient selection minimally invasive unicondylar arthroplasty of the knee allows for results that are at least equal to those of the standard open procedure at 1 year after the surgery.