gms | German Medical Science

14. Grazer Konferenz – Qualität der Lehre: New Horizons in Teaching and Learning

22. - 24.04.2010, Wien, Österreich

How to use PBL to encourage basic science learning

Workshop/Arbeitstreffen

Suche in Medline nach

14. Grazer Konferenz – Qualität der Lehre: New Horizons in Teaching and Learning. Wien, Österreich, 22.-24.04.2010. Düsseldorf: German Medical Science GMS Publishing House; 2010. Doc10grako5

DOI: 10.3205/10grako05, URN: urn:nbn:de:0183-10grako054

Veröffentlicht: 18. November 2010

© 2010 Taylor.
Dieser Artikel ist ein Open Access-Artikel und steht unter den Creative Commons Lizenzbedingungen (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/deed.de). Er darf vervielfältigt, verbreitet und öffentlich zugänglich gemacht werden, vorausgesetzt dass Autor und Quelle genannt werden.


Workshop/Arbeitstreffen

Although many of our students are good at learning facts, they seem to need experience in applying them. For several years, now, in Liverpool we have been using problem-based learning as a way of helping students engage with scientific material - both in the medical curriculum and in the biomedical sciences. We will look at some examples, and discuss the merits and disadvantages of the PBL approach.