gms | German Medical Science

57. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Neurochirurgie e. V. (DGNC)
Joint Meeting mit der Japanischen Gesellschaft für Neurochirurgie

Deutsche Gesellschaft für Neurochirurgie (DGNC) e. V.

11. bis 14.05.2006, Essen

Paradigm shift in Neuroendovascular Therapy to tailor-made treatment of cerebrovascular disease

Meeting Abstract

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  • corresponding author A. Takahashi - Department of Neuroendovascular Therapy, Tohoku University School of Medicine, Sendai, Japan

Deutsche Gesellschaft für Neurochirurgie. Japanische Gesellschaft für Neurochirurgie. 57. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Neurochirurgie e.V. (DGNC), Joint Meeting mit der Japanischen Gesellschaft für Neurochirurgie. Essen, 11.-14.05.2006. Düsseldorf, Köln: German Medical Science; 2006. DocSO.02.08

Die elektronische Version dieses Artikels ist vollständig und ist verfügbar unter: http://www.egms.de/de/meetings/dgnc2006/06dgnc171.shtml

Veröffentlicht: 8. Mai 2006

© 2006 Takahashi.
Dieser Artikel ist ein Open Access-Artikel und steht unter den Creative Commons Lizenzbedingungen (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/deed.de). Er darf vervielfältigt, verbreitet und öffentlich zugänglich gemacht werden, vorausgesetzt dass Autor und Quelle genannt werden.


Gliederung

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Objective: To address several aspects of a break-through in the field of Neuroenodvascular Therapy for truly patient-based/specific tailor-made treatment.

Methods: Despite the rapid development of tools and techniques during past 10 years, the maturation of Neuroendovascular Therapy still remains primitive. One of the main reasons for this maybe related to the fact that the strategy of the treatment is not completely based on the patient-specific data, despite the development of 3D (or 4D) data set available tody. We have developed the methods for this paradigm shift including categorization of brain aneurysms based on computer fluid dynamics (CFD) (J Neurosurg 103:662,2005). A significant number of projects which require concentrated innovations including the design, application and monitoring of the efficacy of new therapeutic method should be carried out. However this would open the new horizon to better patient management.

Results: Patient specific preparation of Neuroendovascular Therapy based on 3D (or 4D) data set. Brain aneurysm and carotid atherosclerotic lesions, for example, would be presented.

Conclusions: Paradigm shift brought by patient-specific management in the field of Neuroendovascular Therapy appears to be a promising way of revolutionizing the way of treatment in cerebrovascular disease.