gms | German Medical Science

GMS Journal for Medical Education

Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA)

ISSN 2366-5017

Developing an Assessment Plan to Measure Learning

Workshop 11. Grazer Konferenz 03.-05. Mai 2007, Salzburg

Suche in Medline nach

GMS Z Med Ausbild 2007;24(3):Doc140

Die elektronische Version dieses Artikels ist vollständig und ist verfügbar unter: http://www.egms.de/de/journals/zma/2007-24/zma000434.shtml

Eingereicht: 31. Mai 2007
Veröffentlicht: 15. August 2007

© 2007 Fulton et al.
Dieser Artikel ist ein Open Access-Artikel und steht unter den Creative Commons Lizenzbedingungen (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/deed.de). Er darf vervielfältigt, verbreitet und öffentlich zugänglich gemacht werden, vorausgesetzt dass Autor und Quelle genannt werden.


Gliederung

Workshop

In this workshop we will review the three steps in the assessment process as described in our presentation:

1.
Define learning outcomes for each program and course,
2.
Measure how well these outcomes are being achieved using independent and objective means of assessment, and
3.
Use the feedback from the assessment step to continually improve the effectiveness of programs.

We will then take as a case study a typical medical program and develop a rudimentary assessment plan that includes learning outcomes for the program and for selected courses in it, assessment tools for measuring student learning, and a feedback mechanism to make sure that the results of the assessment step are used to continually improve the program design.